вторник, 17 август 2010 г.

За сухоземните костенурки

Здравейте :) !
На морето беше горещо (голяма изненада, нали ), ама много горещо. Водата над 30 градуса , като влезеш вътре все едно в супа влизаш (и с всичките зелени водорасли във водата, беше доста автентично) , а пък като излезеш, се пържиш в собстен сос. Брат ми и сестра ми бяха много щастливи , на мен ми липсваше климатика :). Имаше много интересни преживявания, които ще запомня , но като че ли най се радвам , че свърших "едно добро дело".
Още първия ден като седнахме в един от ресторантите и преди да ме заболи корема от всичко пържено , видях , че използват две сухоземни костенурки за атракция (Повече за сухоземните костенурки може да прочетете тук). Затворени в клетка метър на метър . Показваха ги на малките деца , те от своя страна им тропаха по корубите , ръчкаха ги с клечки и т.н. Едната костенурка упорито се опитваше да излезе като се катереше по мрежата иии аз , срамежливата и плаха по принцип , събрах кураж и говорих с един човек от ресторанта . На въпроса "Знаете ли , че това е незаконно?" той отговаря с "те сами дойдоха при нас." Е,може да са кадърни животинките , ама чак пък в клетки сами да влизат , едва ли .
Споменах им за глобата , казах им,че аз мога да се погрижа за тях и най-накрая се съгласиха да ми ги дадат .
Да , ама ние си тръгвахме от морето чак след седмица . Тук човека поиска 50 лв , защото ги е гледал костенурките досега , пък нали са били толкова важни, едва ли не малко ми искал . Е, разбрахме се без парите . Всеки ден минавах да ги проверявам как са, карах се на някое русначе задето ги тормози и най-накрая дойде моментът да ги взимам. Хората от ресторанта ми казаха,че това което аз правя било по-лошо , защото съм ги отнемала от естествената им среда , те зимата ги пускали и т.н. Обадих се на БДЗП , обаче ние пътувахме през нощта и нямаше как да ги пуснем тогава , та с костенурките до Пловдив .
7 часа в колата с големия кашон в краката ми . Хранихме ги с домати от градината на един познат , голямо мляскане му удариха :). 1 ден бяха вкъщи , пазеше се тишина и никакъв телевизор в стаята ;р. На следващия ден вече бяха на свобода в подходящо за тях място :). Благодаря на БДЗП за съдействието :) .

Мъжка шипоопашата костенурка

Женска шипобедрена костенурка

Лек ден на всички :) !

3 коментара: