неделя, 8 май 2011 г.

Керкини - втора част

В предишната част стигнахме края на разходката ни из Литотопос,на брега на езерото .
Все още леко валеше дъжд,ама мокро не мокро,намерих си камък за сядане и се радвах на гмурците .


След това видяхме в далечината й една сива чапла,ядяща доста голяма змия.За жалост прекалено далече за сносна снимка.
Преди няколко часа пък видяхме и граблива птица , носеща змия.
И естествено успокоявахме изплашилите се с аргумента,че те птиците ги изяждат змиите преди ние да ги видим . Което погледнато от друга страна означава и ,че змиите са толкова много,че почти всяка трета птица яде по една. Тази страна си я премълчахме обаче.

И изведнъж изгря слънце :). Изобщо докато бяхме в Гърция слънце и дъжд доста бързо се сменяха.
За наш късмет преобладаваше слънцето .
От кея всички се радвахме на рибарките,моментът с внезапното гмуркане и после излизане с рибка е страхотен :).

И естествено единствената рибарка,която успях да снимам в този момент,не хвана нищо :) .

Докато аз снимах от кея,мама се заговори/не знам как точно,впредвит,че тя не знае гръцки,а пък гърка-английски/,но той предложи да ни разходи с лодката си за 15 евро.
По принцип бяхме планирали това за следващия ден,но бяхме гледали в интернет доооста по-високи цени,и мама реши,че може и двата дни :) .

"Капитано" ни разказа,че тази лодка била главната тоалетна на кормораните,до такава степен , че е станало тор и са пораснали растения. Представете си това как се обяснява със знаци,така че да го разберем ...
Човека беше много готин,приближаваше се бавно до птиците и спираше,за да ги снимам.
"Пеликанос,корморанос" казвахме ние и той ни караше до тях. Чапли не е чаплос както ние си мислехме,а еродиос.
Останахме много доволни,така че ако някога ходите в Литотопос,търсете Костас :) .


Брат ми управляваше лодката за няколко минути :)

Видяхме и къдроглави пеликани ,които доста преобладаваха над розовите .

По брега имаше доста сиви чапли. Беше интересно да се смени гледната точка,обикновено фона ми е все водата,а сега земята :) .

Чаплите бяха любими на мама


На лодката беше много хубаво и приятно,леко подухваше вятър,мен съответно леееко ме заболя гърлото,но всичкото това са някакви дребнави подробности на фона на много птички и цялата красота :) .

От всякъде се чуваше "снимай тази","снимай тази",брей,дойде и момента да се чудя какво първо да снимам !


И понеже за езерото известно с пеликаните си,досега съм сложила прекалено малки техни снимки,завършвам с няколко ,които са си почти портретни :) .

Докато мама си говореше с капитано,какво му обясняваше не знам,според сестра ми му била казала,че съм била птица,версията на мама е,че съм изучавала птиците,навярно човека нищо не е разбрал,но в крайна сметка реши,че искам да снимам пеликани в полет. Каза ми да съм готова и,че ще хвъркнат след малко.
Ама друг път,хич не ни отразиха. И съответно бяха на 2 метра от нас . Беше страхотно изживяване. Много ми харесват тези птици,особено по-рошавите :).



Като се връщахме,пеликани бяха кацнали точно там,от където снимах преди час :) .


И сега малко ще разваля хронологията,но днес се измътиха първите пиленца и нямаше как да не отбележа тази важна дата :) .

Днес,когато ходих да ги снимам,бяха само 2,утре очакваме да се излютят и останалите .
И понеже нашата квачка е неуморна,от някъде си намира още яйца за мътене/което е странно,имайки впредвид,че тя е отделена самичка/.
Изобщо ако ви е скучен живота,вземете си кокошки,все нещо интересно се случва./ние имаме и зайци,което допълва картинката още повече:)/ .

Лека вечер !

3 коментара:

  1. Още снощи видях публикацията ти,но си е оставих за тази сутрин с кафето,чудесно започване на седмицата !Снимките са прекрасни,беше ми много приятно да разглеждам!
    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. :)Много интересна ваканция-свободна,емоционална,положителна като теб самата.
    Продължавай да летиш и мечтаеш!

    ОтговорИзтриване
  3. И втория епизод от вашата малка ваканция ми достави огромно удоволствие!

    ОтговорИзтриване